PR public relations

Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či

vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, ale jde především o

dobré jméno, reputaci, věrohodnost organizace, což tvoří přirozenou základnu pro to, 13

aby ji okolí uznávalo. PR lze chápat jako soubor prostředků k tomu, aby daná

organizace mohla smysluplně existovat a účinně pracovat. PR představuje řízení

komunikace, a to jak navenek, tak uvnitř organizace.

Prvopočátky ovlivňování veřejného mínění můžeme nalézt již ve starověku, kde

se užívalo úsloví  „Vox populi, vox dei – Hlas lidu je hlasem božím.“  Počátky

současného public relations jako komunikační aktivity směřující k ovlivnění mínění lze

datovat do období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy bylo v USA a Evropě

zavedeno všeobecné volební právo. (Ftorek, 2009) Za velmi názorné vymezení PR,

prostřednictvím konkrétního příkladu, považuji podání P. Bowmana a N. Ellise (1969),

kteří uvádí: „Jestli-že vám řeknu, že jsem hezký a vzrušující, je to reklama. Jestli-že vám

někdo jiný řekne, že jsem hezký a vzrušující, je to propagace. Jestli-že přijdete a řeknete

mi, že jste slyšela, že jsem hezký a vzrušující – tak to je public relations.“ (cit. dle Foret,

1999, s. 82)

Post by admin

Related post

Internet

PR články PR Public relations

Comment(0)